Frågor och svar

Här har vi samlat och besvarat de vanligaste frågorna. Svaren innehåller även information om vart du vänder dig med respektive ärende.

Jag vill reklamera mitt nya spel. Vart vänder jag mig?
Om det saknas någon del eller är något annat fel på ditt nyinköpta spel så tar du med dig produkten och kvittot till butiken där du köpte den, så hjälper de dig. 

Jag har blivit av med reglerna (eller manualen). Var kan jag få tag på nya?
Under Regler och manualer på vår webbplats finns spelregler och manualer för en hel del produkter. Hittar du inte de regler du söker så har vi dem tyvärr inte. Då får du leta till exempel på loppisar och på nätet. 

Jag vill bli återförsäljare av spel. Hur gör jag?
Skicka ett mail till oss, berätta kort om din verksamhet och uppge företagsnamn, e-mailadress, webbadress och organisationsnummer. Så återkommer vi till dig.

I vilka butiker hittar jag Alga-spel?
Under Sök butik hittar du butiker nära dig!

Kan jag köpa spel och reservdelar till spel direkt från er?
Nej, vi har ingen försäljning alls till slutkonsument. Varken spel eller reservdelar. Under Sök butik hittar du butiker nära dig som säljer Alga-spel. Reservdelar kan du hitta exempelvis på loppisar och på nätet.

Hur kan jag få tag på en gammal spelfavorit?
Vi lagerhåller tyvärr inte gamla spel utan du får leta exempelvis på loppisar och på köp- och säljsajter på nätet. 

Vad är skillnaden mellan de olika versionerna av Bondespelet?
Det är grafiken som skiljer sig, så det går att använda gamla regler till nytt spel och vice versa.

Om du inte hittade svar på din fråga gör du så här: 

  • Är din fråga produktrelaterad? Då skickar du ett meddelande till kundservice med hjälp av vårt formulär.
  • Övriga frågor, som inte gäller produkter, skickar du till oss via mail.