Dags att testa våra höstnyheter!

Alga Qube Lifestyle

Upptäck fyra nya snygga, smarta och smidiga Quber från Alga

Vi på Alga är stolta över att presentera våra spännande, fräscha och roliga spelnyheter! Skratta, tjoa och tjimma med Doobidoo – precis som på TV! Svara först och slå sedan med Bang to 10. Five Little Fish erbjuder fiffig och färgglad minnesträning för de minsta, men det är minst lika kul och utmanande för vuxna! Och så har vi inte mindre än fyra nya snygga, smarta och smidiga Quber.

Vi är övertygade om att alla mår bra av att umgås runt ett sällskapsspel. Skratta, utforska, lära något nytt, utmana, trivas och kanske gnabbas lite. Vara tillsammans. Kvalitetstid med nära, kära, släkt och vänner på ett kravlöst och avslappnat sätt. Välkommen till vår gemenskap och höstens spelnyheter!

Fiska upp fisken från bordet och se hur den fäller ut sin färgglada stjärt. Och kom ihåg vem Alga - Five Little Fishsom har vilken fisk! Five Little Fish är ett underbart fint ochfiffigtminnesspel för de minsta som utmanar på flera olika nivåer. Tränar minnet, stärker finmotoriken och bjuder in till en festligt färgglad stund tillsammans. Vart tog fisken vägen?

Alga - Bang to TenSvinga klubban, samla sekunder och sätt svaren. BANG to 10 ställer annorlunda krav och utmanar på nya sätt. Och kräver multitasking som vi inte är vana vid. Stadiga hammarslag köper dig mer tid för att svara rätt på fler frågor. Har du stadig hand, kvicka hjärnceller och kalla nerver? Då blir det kanske ditt lag som kommer först i mål. En kraftmätning för hela familjen!

Det finns inga tillfällen som inte blir roligare och gladare med Doobidoo.Alga - DoobidooLåtar du glömt, artister du minns och texter du inte visste att du kan – gammalt och nytt i en hejdlös blandning. Samla poäng genom att sjunga, rita och svara på frågor om låttexter.Precis som på TV! Att gilla musik är det enda som krävs, men är du dessutom snabbtänkt och vågar ta ton så kommer du att älska Doobidoo!

Alga Qubes
Vart är vi på väg? Sveriges mest populära frågeprogram som behändig och lättspelad Qube. Utmana familj och vänner i På spåret Qube, ta plats i Första klass eller Dressinen och låt tåget lämna perrongen. Lista ut resmålet och svara på frågor om destinationen – precis som på TV!

Festquizzen för snabbtänkta! I Utan tvekan Qube gäller det att hålla tungan rätt i mun och vara fokuserad till max. Du får inte säga ja, nej, upprepa ditt svar eller tveka. Mest snabbtänkt vinner. Är du med?

Har du koll på världen? Flaggor & länder Qube ställer 500 frågor om världens alla länder, folk och flaggor. Från renarna i norr till Amazonas regnskogar – här finns frågor för alla smaker och intressen. Matvanor, insekter, språk och traditioner. Ingenting utelämnas i Flaggor & länder.

Älskad klassiker nu som lättspelat kortspel. I Alfapet Qube lägger ni ut ord med 2, 3 eller 4 bokstäver i snabb takt eller var taktiskt strategisk. Det första ordet med 5 bokstäver avslutar spelet. Ingen vet hur mycket poäng någon annan har förrän spelet är slut. Spänning på hög nivå – varje ord räknas!

Mycket spelnöje önskar vi på Alga!

För mer information och frågor om våra spel kontakta:
Annika Furuvik, Alga Product Manager
0705-12 99 16 eller annika.furuvik@algaspel.se

För nedladdning av högupplösta bilder, gå till Pressbilder

OM ALGA
Alga grundades 1917 av Svenska Pressbyrån. Sedan dess har vi fått människor, små som stora, att träffas och umgås på riktigt runt sällskapsspel. Vi har spridit glädje, spänning, kunskap och gemenskap – och det tänker vi fortsätta med. I vårt sortiment finns välkända klassiker som Den försvunna diamanten, Alfapet och Tjuv och polis, strategiska tungviktare som Othello och Triominos och varje år presenterar vi ett femtontal rykande nyheter.
För mer information om Alga och för att se hela vårt sortiment, besök www.algaspel.se